Poczta, email
Forwardery (Przekierowania)
Forwarder pozwala przekierowywać przychodzące emaile na inny adres email. Przykładowo chcemy mieć dwa adresy, a pocztę odbierać tylko z jednego np. biuro@twoja-domena.pl i adam@twoja-domena.pl. Do tego celu właśnie możemy użyć forwarderów. Aby się dostać do ich konfiguracji musimy się zalogować w panelu DirectAdmin następnie przechodzimy do sekcji "Zarządzanie skrzynkami email" gdzie wybieramy opcję "Przekierowania Poczty". Zobaczymy tutaj listę aktualnie założonych forwarderów (przekierowań). Aby dodać nowe przekierowanie klikamy na link "Dodaj Nowe Przekierowanie E-Mail". Wyświetli Ci się okno pokazane poniżej:
W okienku tym podajmy adres, który ma być przekierowany (adres źródłowy), oraz adres, na który poczta ma trafiać (adres docelowy). Potwierdzamy wszystko przyciskiem "Utwórz". W polu "Docelowy Email" możemy wprowadzić kilka adresów docelowych, aby to uczynić oddzielamy adresy przecinkami.
Uwagi:
- Nie można zmienić nazwy przekierowania, jeśli istnieje konto POP3, mailing lista lub autoresponder.
- Jeśli posiadamy założone konto POP3 należy je usunąć po założeniu forwardera, ponieważ równoczesne posiadanie konta pocztowego i forwardera z tym samym adresem powoduje nieprawidłową jego pracę.
Modyfikacja / Usuwanie forwarderów (przekierowań)
Aby modyfikować lub usuwać forwardery musimy zalogować się w panelu DirectAdmin, następnie przechodzimy do sekcji "Zarządzanie skrzynkami email", gdzie wybieramy opcję "Przekierowania Poczty". Wyświetli nam się lista aktualnie założonych forwarderów (przekierowań). Przkierowania możemy modyfikować poprzez kliknięcie linku "modyfikuj" przy wybranym forwarderze. Aby natomiast usunąć forwarder należy zaznaczyć pole w kolumnie "Select" przy wybranym forwarderze, oraz potwierdzić przyciskiem "Delete Selected"
Tagi: -
Autor: Biuro Obsługi HostSol.pl